Soul Riders – Het eiland van de paarden

‘Kom en ontdek de mythen en legendes van het eiland Jorvik.’

Lisa verhuist samen met haar vader naar het afgelegen eiland Jorvik. Ze mist haar moeder, die is omgekomen bij een tragisch paardrij-ongeluk. Lisa heeft sindsdien gezworen om nooit meer in de buurt van een paard te komen. Maar op Jorvik wordt ze omringd door paarden, en Lisa raakt al snel bevriend met een paar meiden die elke dag op de manege doorbrengen. Als Lisa Starshine ontmoet, een prachtig mysterieus paard met blauwe manen, voelt ze meteen een diepe band met hem. Ze kan niet anders dan hem toelaten. Onbedoeld raakt Lisa samen met haar drie nieuwe vriendinnen betrokken bij een eeuwenoude strijd, een strijd die de vier meiden en hun paarden in groot gevaar brengt…

Spannend, mysterieus en betoverend

Soul Riders – Het eiland van de paarden is het eerste deel uit de trilogie van Soul Riders. In dit eerste deel maak je kennis met Lisa. Zij verhuist samen met haar vader naar het eiland Jorvik. Haar moeder is jaren geleden omgekomen bij een paardrij-ongeluk. Lisa is sindsdien bang voor paarden, maar wanneer ze Starshine ontmoet, wordt alles anders. Dat Lisa en Starshine een speciale band hebben, dat blijkt wel uit de bijzondere avonturen die zij met elkaar beleven. Lisa maakt ook al snel drie vriendinnen op het eiland: Linda, Alex en Anne. Zij blijken meer met elkaar gemeen te hebben dan hun liefde voor paarden.

Dit boek is gebaseerd op de Star Stable-wereld. Stare Stable Online is een online game waarin spelers paarden kunnen verzorgen en avonturen kunnen beleven op het eiland Jorvik, dat vol zit met geheimen en magie.

Het spannende en betoverende verhaal is geschreven vanuit verschillende perspectieven. Er wordt in het begin veel geschreven vanuit het perspectief van Lisa. Later in het verhaal lees je ook veel door de ogen van Linda, Alex en Anne. Je leert de hoofdpersonen van het verhaal zo heel goed kennen. Naast dat dit een magisch, fantasievol verhaal is over mythen en legendes, bevat dit boek ook thema’s als vriendschap, onzekerheid en de impact van ouders op hun kinderen. Zo werkt de vader van Lisa veel en is hij weinig thuis. En de ouders van Anne willen dat zij succesvol is en pushen haar om veel prijzen te winnen en om het te maken als model.

Het verhaal, met de magie aan de ene kant en de realiteit aan de andere kant, is goed in balans. Hierdoor geloof je bijna dat alles echt gebeurd kan zijn. Het verhaal laat zich niet gemakkelijk aan de kant leggen. Je blijft doorlezen, omdat je wilt weten hoe het verder zal gaan.

Een prachtig, bijzonder en mysterieus verhaal voor paardenliefhebbers vanaf 10 jaar.