Starfell, Het vergeten verhaal

‘Maar ze had nog nooit geprobeerd om een vergeten persoon terug te vinden.’

Willows vriend Nolan Bijwijlen heeft haar een brief gestuurd met een dringende boodschap. Dankzij een glimp van de toekomst weet hij dat hij over tien minuten ontvoerd zal worden – en dus heeft hij haar hulp nodig! Willow is vastberaden om Nolan te vinden en haar zoektocht brengt haar naar de griezelige onderwereld van Nederfell. Daar komt ze oog in oog te staan met de Koningin van de Ondoden. Zal het haar lukken haar vriend te redden nu ze haar magische krachten niet onder controle heeft? Reis mee met Willow naar een wereld voorbij Starfell voor een gloednieuw en spannend avontuur!

Avontuurlijk, spannend, magisch

Willow Moss is een jonge heks met de gave om dingen te vinden die zijn zoekgeraakt. Met die gave is het haar in het eerste boek van de serie gelukt om de wereld te redden, maar sindsdien is haar magie nogal onvoorspelbaar… De goede vriend van Willow Moss, Nolan Bijwijlen, heeft haar een brief gestuurd waarin hij heeft geschreven dat hij ontvoerd zou gaan worden. Of Willow hem kan helpen? Wat volgt is een spannend verhaal waarin Willow op zoek gaat naar Nolan Bijwijlen. Ze wordt gevangen gehouden door een heks in een toren en leert een oude tovenaar kennen die een boot in de vorm van een gigantische badkuip heeft waar ze mee mag varen. De aanwijzingen brengen haar steeds verder Starfell in. Samen met haar nieuwe vrienden gaat ze op zoek naar Nolan. Zou het haar lukken om hem te vinden?

Na het lezen van het eerste deel waren we erg benieuwd hoe het Willow verder zou vergaan. Willow heeft een innemende persoonlijkheid. Maar haar kobold Oswin, die eruitziet als een kat, maar écht geen kat is, is helemaal geweldig met zijn gemopper: ‘O, neee! O, goeie GRUTTEN, werrom heppie me toch verdoemd om bij een stel  heksels te wonen!’  De illustraties zijn mooi en vullen het verhaal goed aan. De kaft van het boek is prachtig. De letters zijn in goud opgelegd en de afbeelding van Willow zelf is in sportvernis. Dit betekent dat de afbeelding er als het ware op ligt. Dit geeft een heel mooi effect.

De serie Starfell is geschikt voor kinderen vanaf 10 jaar die houden van een spannend, avontuurlijk verhaal met een vleugje magie. Wij kunnen niet wachten op deel 3!