Stinkend rijk worden. De vieste, raarste en leukste banen van vroeger (en nu)

‘Wist jij dat er vroeger beroepen waren die er nu niet meer zijn?’Je kunt geen poephulp van de koning meer worden. Die baan bestaat niet meer. En zweet schrapen als beroep wil ook niet meer lukken. Je kunt wel geld verdienen door hondenvoer te proeven of met lego te spelen. Wil je alles weten over de gekste, leukste en engste banen van vroeger en nu dan moet je gauw dit boek lezen.

Informatief, humor en beroepen

Jan Paul Schutten schreef weer een fantastisch boek. De titel van het boek is natuurlijk al hilarisch, want wie is er niet nieuwsgierig naar vieze, rare en leuke banen. Eerst volgt een korte inleiding met uitleg hoe het boek in elkaar zit. Als kind hoef je nog niet precies te weten wat je later wilt doen als je groot bent. Dat is nergens voor nodig. Daar heb je later nog genoeg tijd voor. In de toekomst zullen er banen zijn waarvan je nu nog niet weet dat ze bestaan. Natuurlijk kun je gewoon dokter of dierenarts worden, maar dit boek bewijst dat er nog zoveel meer is…

In verschillende hoofdstukken worden veel verschillende beroepen beschreven. Ze zijn zeer origineel en variëren van grappenmaker op het kerkhof tot een beroep waarbij je moet schelden voor geld. En van mensen in de trein duwen tot slangen melken. Er komt van alles voorbij. Beroepen waarmee je iedereen zal verbazen. Het boek is echt een feestje om te lezen en te bekijken.

‘Stinkend rijk worden’ is namelijk voorzien van vrolijke, kleurrijke en moderne illustraties van Anne Stalinski. Het boek is rijk geïllustreerd. Dit boek is zeer geschikt voor alle nieuwsgierige lezers vanaf 7 jaar die misschien nog niet precies weten wat ze willen worden, maar wel durven dromen over later.