Stinkhond – Kampioen

‘Gezocht: atleten van laag niveau. Aanmelden in sportkleding bij onze vuilnisbak.’

Dit is Stinkhond. Hij ruikt naar sardientjes en ziet eruit als een gerafeld tapijt. Stinkhond is niet alleen lelijk en dom, maar hij heeft ook een hart van goud.

Het leven is niet gemakkelijk voor Josette en haar vreselijke broertje Jojo. Hun papa zet hen onder druk om uit te blinken in sport. Om hen te helpen, organiseren Stinkhond en Plattekat de Jolympische spelen. Wie wordt kampioen?

Aandoenlijk, humoristisch en sportief

Ken jij de sympathieke Stinkhond al? Kampioen is alweer het vijfde deel waarin deze lieve viervoeter mag schitteren. Stinkhond heeft maar één wens, het vinden van een geschikte familie met een baasje om bij te horen. Als hij en Plattekat een gesprek tussen kinderen Josette en Jojo en hun enorm strenge vader opvangen, schieten ze te hulp. Ze organiseren de ‘Jolympische spelen’, een sportwedstrijd voor atleten met een laag niveau, zodat ook zij eens uit kunnen blinken. En als vader trots is op zijn kinderen mag Stinkhond misschien ook wel bij deze familie horen.

Ook dit deel is weer hartverwarmend. De lieve, ietwat onnozele hond sluit je direct in je hart. Dit sportieve verhaal komt met een overdosis humor. Van zwemmen in de goot tot kapotte tafeltennis, er is voor iedere atleet een passende activiteit. Al bij de voorselectie van kandidaten gaat er het een en ander mis, lastig om als lezer je lachen in te houden. De vrolijk gekleurde illustraties van Marc Boutavant maken het verhaal compleet. Ze vullen de tekst fantastisch aan. De relatief korte hoofdstukken maken dit boek geschikt voor jonge lezers.

De avonturen van stinkhond zijn geschikt voor lezers vanaf zeven jaar. Maar pas op, wanneer je Stinkhond eenmaal hebt ontmoet wil je alles van hem lezen!