Stoere sprookjes over avontuurlijke meisjes

“Ga mee op reis rond de wereld en ontdek allerlei magische sprookjes!”

Wie is de held in dit sprookjesboek? Je bent gewend dat dit een knappe prins of een sterke ridder is. Maar dit is niet zomaar een sprookjesboek. In deze verhalen is het meisje degene die de slechterik verslaat! Ga mee op avontuur met zes slimme, dappere meisjes van over de hele wereld. Elk met een eigen verhaal, maar allemaal met moed en wilskracht.

Sprookjesachtig, stoer, avontuurlijk

De knappe prins of de stoere ridder is traditiegetrouw degene die de schurk te slim af is. Maar waarom zijn het nooit de meisjes die dezelfde karaktereigenschappen zoals verstand, moed en kracht kunnen hebben? Na het lezen van dit boek zeg je met volle overtuiging: JA! Het sprookje van Hans en Grietje is prachtig omgetovert door Julia Bruce naar Grietje en Hans.

Dit magische boek neemt je mee op reis naar bekende en minder bekende sprookjes over de hele wereld. Dit heeft Julia Bruce op een meeslepende manier gedaan, want je wilt niet stoppen met lezen. De spanning in de sprookjes is te merken doordat je jezelf iedere keer weer gaat afvragen hoe het af gaat lopen. Natuurlijk is er niks mis met prinsessenverhalen maar door dit boek wordt het meisje de held van het verhaal.

De magische cover is daadwerkelijk prachtig. Het trekt meteen je aandacht. Deze stijl wordt doorgetrokken in de illustraties bij ieder sprookje. Het bijzondere aan de illustraties is dat zij een doorgaande lijn vormen maar toch door verschillende illustratoren zijn gemaakt.

Wil je mee op de magische reis rond de wereld? Je kan dit boek al zelf lezen als je 10 jaar of ouder bent.