Stoere sprookjes over superhelden

Stoere sprookjes over superhelden

‘Zes stoere superhelden… Elk met een eigen gave, maar allemaal met hetzelfde doel’

Bij een superheld denk je vast meteen aan Superman of Spiderman, maar wist je dat superhelden al heel lang bestaan? Van goden met machtige krachten tot menselijke helden die zich niet vermommen om de wereld te redden.

Dit is niet zomaar een sprookjesboek. In deze verhalen komen helden voor met heel bijzondere superkrachten.

Ga mee op avontuur met zes stoere, moedige superhelden van over de hele wereld. Elk met een eigen verhaal en een eigen gave.

Karakteristiek, heldhaftig en spannend

Imme Dros wordt de superheld in sprookjesbewerkingen en vertalingen van Homerus’ Odyssee en Ilias genoemd. Dat belooft veel goeds voor dit stoer uitziende sprookjesboek. En al na het eerste verhaal was ik verkocht. De legende van Hua Mulan, een indrukwekkend verhaal uit China. Een betoverende uitgave van het verhaal dat ik ken door de Disneyfilm die ik keek als kind. De verhalen uit dit boek komen uit verschillende landen, kennen verschillende illustratoren, maar als vertaler heeft Imme Dros er toch een geheel van weten te maken.

Dit boekt kent verhalen uit China, India, het oude Sumer, Scandinavië, Ghana en een verhaal dat in vele landen bekend is. Sommige verhalen zijn lastiger te begrijpen dan andere, maar ze zijn allemaal kort en rijk geïllustreerd. Het voorwoord, geschreven door David Solomons, maakt je nieuwsgierig. En achter in het boek is een pagina toegevoegd waarin de oorsprong van de verhalen wordt besproken. De zes verhalen hebben ieder een compleet eigen stijl en kenmerken zich naar het land waaruit het verhaal afkomstig is. De slotpagina is gevuld met een inspirerende quote uit Mary Shelley’s Frankenstein. En dat maakt het boek helemaal af.

Een stoer boek voor heldhaftige lezers vanaf negen jaar.