Thea Stilton – Red de paarden!

Thea Stilton - Red de paarden!

‘Bob, kom snel! Bart is weg!’

De vijf meiden gaan een dag op pad. Lekker de natuur in! Ze komen bij een huis in een wei. Bob en Lies wonen er. Ze hebben heel veel paarden. De meiden mogen samen een ritje maken. En ze helpen Bob en Lies met het werk in de stal. Ze zorgen voor de paarden en de andere dieren in de wei. Maar dan gaat er van alles mis. Een paard is weg en de schuur staat in brand. Wat is er aan de poot? De meiden zoeken het uit!

Leren lezen, avontuurlijk en kleurrijk

De Thea Sisters zijn terug met een nieuw avontuur. En spannend wordt het zeker. Wanneer de meiden autopech krijgen, komen ze Bob en Lies tegen. Bob en Lies nemen de Thea Sisters mee naar hun huis. Zo ontdekken de meiden op wat voor mooie plek Bob en Lies wonen. Ze hebben heel veel paarden. Bob en Lies hebben het erg druk. De Thea Sisters besluiten de handen uit de mouwen te steken en ze een handje te helpen. En die hulp zullen Bob en Lies goed kunnen gebruiken, want er gebeuren vreemde dingen bij hun thuis.

Het boek leest erg vlot. De gebeurtenissen volgen elkaar in rap tempo op. Het is avontuurlijk en spannend. Je wilt blijven lezen, omdat je moet weten hoe het afloopt. De kleurrijke illustraties passen goed bij de tekst. Ze laten duidelijk zien wat er in de tekst gezegd wordt. Dat is erg fijn voor de doelgroep. Beginnende lezers snappen zo beter waar het verhaal over gaat.

Dit is een makkelijk lezen boek. Het is geschreven op AVI E3 niveau. Op iedere regel staat een nieuwe zin. De zinnen zijn kort, net als de hoofdstukken. Dit boek komt met een speciaal hulpmiddel. Een handige boekenlegger helemaal in de stijl van het boek die één zin tegelijkertijd laat zien. Enorm handig en gemakkelijk in gebruik voor de beginnende lezer.

Beleef samen met de Thea Sisters een nieuw avontuur!