Thomas Tucker, ontdekkingsreiziger van beroep

Er stond een jongen op het dak van de school. Hij zag eruit alsof hij van een andere planeet kwam. ‘Hai,’ zei de jongen. ‘Ik ben Thomas. Thomas Tucker,’

Er komt een nieuwe jongen bij Tak in de klas. Thomas Tucker is voor niets en niemand bang. Iedereen wil zijn beste vriend zijn. Thomas kiest Tak. Vanaf dat moment gebeuren en vreemde dingen. Tak ontdekt verdachte voetstappen bij de geheime hut. En wie stuurt hem die geheimzinnige brieven? Tak gaat op onderzoek. Ook al moet hij daarvoor naar het moeras vol levensgevaarlijk drijfzand, waar hij van zijn ouders absoluut niet mag komen…

Mysterieus, leerzaam en avontuurlijk

Thomas Tucker, iedereen hangt aan zijn lippen. Iedereen wil zijn beste vriend worden, maar in de klas gaat hij naast Tak zitten. Tak denkt de wereld aan te kunnen. Hij is een groot fan van de ruimtevaart en de grootste gebeurtenis uit de geschiedenis van de ruimtevaart staat op het punt om plaats te vinden; de eerste mens die een stap zet op de maan. Samen met zijn vrienden spaart Tak ruimtevaartmunten. Maar als zijn nieuwe vriend Thomas dat maar kinderachtig vindt besluit Tak te stoppen. Hij wil alles doen voor Thomas, want dat is toch zijn nieuwe beste vriend? Vanaf het moment dat Thomas hem koos, gebeuren en vreemde dingen in Tak’s leven. Wie gooide er een vogel tegen zijn raam? Wie vernielde de hut? En wie stuurt hem die mysterieuze brieven? Tak is er niet blij mee. Heeft Thomas daar iets mee te maken? Dat moet onderzocht worden!

Harmen van Straaten, bekend van onder andere Het wonderbaarlijke scheepsjournaal van Mattias Spijker, schreef en illustreerde een spannend en avontuurlijk boek waarin de maanlanding van de Apollo 11 een belangrijke rol speelt. Deze gebeurtenis uit de ruimtevaart is van groot belang geweest in onze wereldgeschiedenis. De informatieve fragmenten maken het boek leerzaam en interessant. Daarnaast weet Harmen een belangrijke boodschap te verwerken in dit prachtige verhaal rondom vriendschap. Wees jezelf, je bent goed zoals je bent. Je gaat mee op onderzoek met Tak, die wil weten wie de dader is van al het pech in zijn leven. Het verhaal is beeldend geschreven en zorgt ervoor dat je met de hoofdpersonage meeleeft. Naast de korte hoofdstukken bevat het boek diverse zwart-wit illustraties die de tekst versterken. Doordat zowel de tekst als de illustraties van dezelfde hand zijn, sluiten deze naadloos op elkaar aan.

Een totaalpakketje voor lezers vanaf acht jaar.