Uit het niets. Echte vrienden vinden je altijd, waar je ook bent

‘Maar op een dag, toen ik wakker werd, was mijn vriendin verdwenen.’

Twee vriendjes gaan elke dag picknicken op de grote rots. En elke avond kijken ze samen naar de sterren en de maan. Maar wat gebeurt er als één van de twee weggaat? En niet meer terugkomt? En heel erg veranderd is als ze uiteindelijk wel terugkomt? Een verhaal over hoe vriendschap uit het niets kan ontstaan, om ons te verrassen en te ontroeren.

Prentenboek, sfeervol en vriendschap

Uit het niets kan zomaar iets heel moois ontstaan. Soms zorgt een bijzondere ontmoeting voor het begin van een vriendschap. Dat gebeurt ook in dit prentenboek ‘Uit het niets’. Een kever wordt vrienden met een rups en samen beleven ze mooie momenten. Maar op een dag is de rups verdwenen. Kever schrikt hier behoorlijk van en is van slag. Hij zoekt zijn spullen bij elkaar en gaat op zoek naar de rups. Hij vindt het wel erg spannend om op zoektocht te gaan, maar gelukkig vindt hij een manier om de spanning te lijf te gaan. Zal hij de rups ooit terugvinden? Dan ziet hij uit het niets een mooie rode vlinder. Kever heeft het gevoel de vlinder al eens eerder gezien te hebben. Hoe loopt dit af?

Wat een bijzonder verhaal over een zoektocht vol gevaren. Ik kan mij helemaal voorstellen dat jonge lezers van dit boek helemaal mee zullen leven met de kever en het spannend vinden dat hij op zoek gaat naar de rups. Chris Naylor-Ballesteros schreef dit mooie prentenboek en verzorgde ook de illustraties. Zwarte schetstekeningen met af en toe een rood accent, waardoor die onderdelen van het verhaal er echt uit springen. De cover van het boek is voorzien van een glitterlaag, waardoor de kaft mooi opvalt. Het boek heeft een mooie boodschap: het kan best dat je vrienden soms even niet ziet, maar echte vriendschap blijft altijd. Wat een fijne gedachte!

‘Uit het niets’ is een schitterend prentenboek over vriendschap voor grote en kleine vrienden van 4 tot 6 jaar.