Van klein tot groots – Astrid Lindgren

‘Ze wilde het liefst altijd jong blijven’.

Al heel jong werd Astrid Lindgren verliefd op boeken en verhalen. Ze groeide op in de natuur en had een heerlijke en vrije jeugd. Ze speelde met haar broer en zusjes, ging op ontdekkingstocht in het bos en haalde kattenkwaad uit. Het personage Pippi Langkous is geïnspireerd op haar eigen ervaringen en herinnert ons aan het geluk van onze kindertijd. Astrids verhalen werden bekend over heel de wereld en brengen lezers ook nu nog dagelijks leesplezier.

Inspirerend, leerzaam, geschiedenis

In  meer woorden

Dit boek komt uit de informatieve prentenboekserie ‘Van klein tot groots’ die op een toegankelijke manier aandacht besteedt aan belangrijke vrouwen in de wereldgeschiedenis. In dit deel wordt het leven en het werk van Astrid Lindgren beschreven. De andere delen gaan over Coco Chanel, Anne Frank, Frida Kahlo, Audrey Hepburn, Marie Curie en Rosa Parks.

We leren Astrid eerst kennen als klein meisje, zodat we haar leven beter kunnen begrijpen. Als 4-jarig meisje maakte ze kennis met sprookjesboeken. Er ging een wereld voor haar open. Volwassen worden was iets waar ze erg tegenop zag en wat nooit echt is gelukt. Ze werd op haar negentiende moeder en zij was anders dan andere moeders. Ze genoot van het meespelen in de speeltuin en ze verzon de gekste verhalen. Zo verzon ze het verhaal over Pippi Langkous toen haar dochter ziek in bed lag. Toen haar dochter 10 jaar werd heeft ze de verhalen over Pippi opgeschreven om het haar cadeau te geven en al snel werd het een groot succes. Na het boek over Pippi heeft ze nog vele andere mooie boeken geschreven, zoals Ronja de Roversdochter en De gebroeders Leeuwenhart.

Op een eenvoudige manier is het levensverhaal van Astrid Lindgren opgeschreven. De prachtige illustraties van Linzie Hunter vullen de tekst goed aan. Ze zijn kleurrijk, speels en passen perfect bij het verhaal van deze markante en bijzondere vrouw.

Jonge kinderen kunnen met deze serie op een makkelijke manier kennis kan maken met invloedrijke vrouwen. Ze leren dat niets onmogelijk is in het leven. Voor kinderen vanaf 6 jaar.