Van klein tot groots – David Bowie

Het kleine, vreemde jongetje dat wel van een andere planeet leek te komen maar al zijn dromen wilde waarmaken.

David Bowie was vanaf het begin al een ster. Of het nou bij zijn muziek- en danslessen was of toen hij zijn eerst band begon. David deed altijd iets vernieuwends. Als volwassen man behoorde hij tot de meest gevierde muzikanten en magische artiesten die er ooit waren. Hij verbaasde het publiek ieder keer weer met zijn talent, kostuums en podiumprestaties. En door altijd zichzelf te blijven is hij nu nog voor veel mensen een inspiratiebron.

Inspirerend, geschiedenis, informatief

Dit boek komt uit de informatieve prentenboekserie “Van klein tot groots”, die op een toegankelijke manier aandacht besteedt aan belangrijke mensen uit de wereldgeschiedenis. Zo zijn er delen over Anne Frank, Marie Curie en Aretha Franklin. Dit deel gaat over het leven van David Bowie (8 januari 1947 – 10 januari 2016).

We beginnen met het leven van David als kleine jongen in Londen. Toen was hij al bijzonder. Zo las hij verhalen over buitenaardse wezens die in de ruimte verdwaald waren. David deed in de danslessen ook vaak alsof hij van een andere planeet kwam. En ja, zijn juf werd er soms helemaal gek van. David ging naar de kunstacademie, en voelde zich helemaal zichzelf. Sommige leraren vonden dit lastiger en wisten niet of David nou een jongen of een meisje was. Na een ruzie met zijn vriend George, ging David door het leven met twee verschillende kleuren ogen. Wanneer mensen het tegenwoordig over David Bowie hebben, zullen zij naast zijn muziek ook de verschillende kleuren ogen noemen. David trad op op de grootste podia in de meest spectaculaire outfits en soms met veel schmink. Dit maakte hem ook zo uniek en een opvallende verschijning.

Op een eenvoudige en vlotte manier is het leven van David Bowie beschreven. Op iedere pagina staan een paar regels tekst met daarbij paginagrote illustraties van Ana Albero. Ze zijn kleurrijk en ze heeft een eigen stijl van illustreren. Zo zijn de mensen wit of donker met hele sprekende ogen.

Met deze boekenserie kun je jonge kinderen op een makkelijke manier kennis laten maken met invloedrijke mensen uit de geschiedenis. Voor kinderen vanaf 6 jaar.