Verborgen wereld

Verborgen wereld
Categorieën: , , ,
Tags: ,

‘Een van de geheimen van planeet aarde kan wel eens verborgen zijn in de onverwachte vaardigheden en gedragingen van dieren die we al denken te kennen.’

Perfect voor dierenliefhebbers van over de hele wereld! Dit is het boek dat natuurhistoricus en illustrator Ben Rothery al wilde lezen sinds hij een kind was. Verbazingwekkende feiten en beschrijvingen geven inzicht in een verzameling van vogels en dieren – ook over bedreigde diersoorten – verteld vanuit het perspectief van een gepassioneerde illustrator. Hij laat de geheimen van de diersoorten op onze planeet tot leven komen. Een bijzonder cadeauboek voor natuurliefhebbers van alle leeftijden!

Dierenrijk, informatief, natuurgetrouw

Dit boek is een lust voor het oog. Het staat vol met de meest prachtige illustraties van dieren die je zo aan je muur zou willen hangen. De illustraties zijn zo natuurgetrouw dat je verwacht dat ze zo uit je boek lopen. Je staat echt oog in oog met deze bijzondere dieren. De tekeningen zijn gemaakt door Ben Rothery. Dit is het boek wat hij zelf had willen lezen als kind en hij hoopt met dit boek de lezer het soort verwondering over de natuur te laten opwekken, dat hem zijn hele leven niet heeft verlaten. Hij is al vanaf kinds af aan geïnteresseerd in de natuur. Hij verkent de natuur met tekenen en schrijven. Alleen het maken van een technisch volmaakt plaatje van een dier vindt hij niet genoeg. Hij wil ook weten wat er onder de haren of veren allemaal gebeurt.

Je zou bijna vergeten dat er ook nog eens leuke weetjes en feiten te lezen zijn in dit boek. De schrijver is op zoek gegaan naar dieren die zich heel goed kunnen camoufleren, dieren met onverwachte capaciteiten, dieren die een verborgen onderlinge familierelatie hebben en dieren die op een bijzondere plaats leven. Hij vertelt kort over het dier, zijn leefomgeving en bijzonderheden. De tekst zal voor de jongere kinderen wat lastig te volgen zijn, maar de illustraties maken alles goed! Oudere kinderen zouden dit boek al goed zelf kunnen lezen.

Dit boek is Ben Rothery’s liefdesbrief aan moeder aarde, aan al haar verborgen soorten, van de stoere en de mooie tot de boeiende, maar o zo lelijke. Voor elke natuur- en dierenliefhebber.