Verder dan ver

‘Zebra zoekt het geluk’

Op een dag besluit Zebra om zijn voorspelbare leventje achter zich te laten en op zoek te gaan naar een plek om thuis te komen.
Hij begint aan een reis vol hindernissen en verrassingen: niet elke plek is geschikt voor een zebra en niet elke thuis is veilig.
Zebra wordt er doodmoe en soms wanhopig van, maar hij wordt ook sterker en dus houdt hij vol.

Warm, speels en spannend

Ken je dat gevoel, het gevoel van niet tevreden zijn, het gevoel van nog meer en nog beter willen zijn? Bij Zebra, de hoofdpersoon van dit verhaal, is dit gevoel enorm overheersend. Iedere dag keek Zebra verder dan ver, maar op een dag vergat hij dit. Als hij Vogel ontmoet wil hij met haar een wandeling maken, verder dan ver. Maar dan vliegt vogel weg en Zebra wacht en wacht, maar Vogel komt niet terug… Dan besluit Zebra dat hij zijn reis wil vervolgen, verder dan ver. Op zoek naar de bijzondere plek waar hij altijd zal willen blijven. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Zal Zebra ooit de perfecte plek vinden?

Je ergens thuis voelen is niet vanzelfsprekend. Want wat maakt jouw huis nou jouw thuis? Deze levensvraag neemt Zebra mee naar alle huizen die hij tegenkomt. En steeds is dit net niet de plek waar Zebra zich fijn voelt. Tot hij wel een heel bijzonder bosdier ontmoet. Dit prentenboek staat in het teken van vriendschap, de zoektocht naar geluk en liefde en het durven dromen.

Joris Thys schreef en illustreerde dit verhaal. De titel komt steeds terug in dit verhaal en geeft je als lezer een rode draad. Want wat Zebra zoekt is misschien wel verder dan ver. De illustraties zijn kleurrijk en zitten vol details. De warme kleurencombinaties trekken mij als lezer enorm aan. Het verhaal geeft hoop, is beeldend en bovendien enorm liefdevol geschreven.

Een boek dat je in je hart wilt sluiten. Voor te lezen vanaf vier jaar en zelf te lezen tot 104 jaar.