Vinnie en Flos – Op bezoek

“Vinnie doet zijn handen in zijn zij en kijkt Flos streng aan. ‘Je weet toch wel wat je altijd tegen mij zegt als ik iets niet durf?’ vraagt hij. Flos doet zijn andere oog ook open. ‘Ja,’ zegt hij. ‘Dan zeg ik: “Snotteflos! Als je het nou gewoon eens probeert?”

Vinnie gaat met zijn ouders op bezoek bij zijn nette tante Jacobine. Dat is best wel een beetje spannend in het begin, maar zijn vriendje Flos gaat met hem mee. Samen bezoeken ze allerlei plekken, maar wat als Flos, die Vinnie altijd helpt bij spannende dingen, nu zelf een beetje bang wordt voor een zwerfkat? Gelukkig durven Vinnie en Flos samen alles aan.

Grappig, herkenbaar en avontuurlijk

In dit tweede deel van Vinnie & Flos staat op bezoek gaan centraal. Vinnie vindt dit allemaal erg spannend, maar gelukkig is daar zijn vriendje Flos. Flos woont bij Vinnie, omdat hij zijn eigen familie kwijt is. Flos helpt Vinnie wanneer hij het lastig vindt. Hij zegt dan: “Snotteflos, als je het nou gewoon eens probeert!”. Meestal is Flos degene die Vinnie helpt in spannende situaties.

In dit boek is er ook een situatie waarin de rollen omgedraaid zijn. Vinnie en zijn moeder hebben een zwerfkat gevonden, maar Flos is bang dat deze kat hem op wil eten en hij wordt zelfs een beetje boos op Vinnie. Gelukkig heeft Vinnie veel geleerd van Flos en kan hij Flos helpen om minder bang te worden voor de kat. Samen durven ze alles aan en beleven ze de meest gekke avonturen in het museum, bij de tandarts en zelfs bij een bruiloft. En over ‘op bezoek gaan’ gesproken: Ook Flos krijgt aan het einde van dit boek erg leuk bezoek!

Het boek bevat 15 voorleesverhalen over herkenbare onderwerpen. Fantastisch om in te zetten voor kleuters die nieuwe dingen ook spannend vinden. Het boek is natuurlijk in zijn geheel voor te lezen, maar kan er ook bij gepakt worden wanneer je bijvoorbeeld naar de tandarts gaat en dit best spannend is. En extra leuk: in het boek staat ook een voorbeeld van hoe je Flos kunt maken met strijkkralen!

Een grappig en herkenbaar voorleesboek voor kinderen vanaf 4 jaar.