En Pluim? Die vindt het bos maar saai.
Saai? Hoe komt ze erbij!
Het is net feest in het bos!
Iedereen komt.
Maar waar blijft Pluim?

Geestig, leerzaam en AVI lezen

In deze dikke bundel leesplezier staan 9 verhalen over Vos en Haas en hun vrienden. Je kan de verhalen voorlezen, samen lezen of zelf lezen. De verhalen bouwen zich op in moeilijkheid. De eerste drie verhalen, aangeven met ‘ik lees als uil’, zijn van AVI start tot AVI M3 niveau. Verhaal vier tot zes, ‘ik lees als vos’, zijn op AVI M3 tot E3 niveau geschreven. De laatste drie verhalen, ‘ik lees als haas’ zijn op AVI niveau E3 tot M4 geschreven. Dit zorgt voor een stukje uitdaging voor beginnende lezers. Dit boek groeit met ze mee naarmate hun leesniveau toeneemt.

We kennen Vos en Haas natuurlijk als de klassiekers voor beginnende lezers. De herkenbare illustraties van Thé Tjong-Khing geven de verhalen een vrolijke sfeer. De illustraties springen eruit door het gebruik van de witte bladspiegel. Hierdoor kunnen beginnende lezers goed de focus houden bij de tekst. Ook in dit boek beleven de vrienden weer avonturen vol spanning, humor en sensatie. Want waar de vrienden zijn, is altijd een probleem. Gelukkig zijn ze slim en vinden ze voor ieder probleem de perfecte oplossing. Sylvia vanden Heede vertelt deze verhalen in spitsvondige taal, passend bij de diverse leesniveaus. De verhalen zijn ook verkrijgbaar als losse leesboekjes, in dit boek zijn ze gebundeld maar nog steeds te lezen als losstaande verhalen. Aan ieder verhaal zijn leerzame elementen toegevoegd. Denk hierbij aan uitspraken en woorden met meerdere betekenissen die uitgelegd worden en zo de woordenschat van jonge kinderen verbreden.

Een uitdagend meegroeiboek voor beginnende lezers.