Vrolijk kwalfeest

Vrolijk kwalfeest

‘Jingle schelp, jingle schelp, jingle in de zee! O wat klinkt dit liedje leuk en iedereen zingt mee!’

Narwal is heel erg opgewonden, want de Meerminhoorn komt! De Meerminhoorn is half meermin en half eenhoorn en ze brengt cadeautjes… Kwal gelooft er niet veel van. Maar dan vindt Kwal toch een cadeautje…

Magisch, warm en grappig

Narwal en Kwal zijn beste vrienden, ze zien elkaar iedere dag en doen het liefst alles samen. Als Narwal op een dag haar slagtand heeft versierd, weet Kwal niet wat er aan de hand is. Het is koud dus zo feestelijk voelt hij zich helemaal niet. Maar voor Narwal is de mooiste tijd aangebroken, het einde van het jaar. De beste tijd om een goed boek te lezen, liedjes te zingen, feestjes met vrienden te vieren en allerlei zoetigheid te eten. En bovendien is dit de tijd van het jaar waarin de Meerminhoorn komt. De Meerminhoorn is de kerstman van de zee, ze geeft iedereen onverwacht cadeautjes. Kwal gelooft er niet zo in, tot er voor hem ook opeens een cadeautje blijkt te zijn. En tot zijn grote verbazing komt dit cadeautje niet van Narwal. Zou het dan toch?

Dit magisch kerstverhaal is hartverwarmend. Een verhaal van geven en krijgen, een verhaal van samen zijn en voor elkaar zorgen. Een fijne kerst gedachte wordt weerspiegeld in dit boek. Ben Clanton schreef en illustreerde dit verhaal en Edward van de Vendel verzorgde de prachtige Nederlandse vertaling. De opbouw van dit boek is speels. Het verhaal is geschreven in de stijl van een graphic novel waarin stripverhaaltjes worden afgewisseld met leerzame weetjes en paginavullende illustraties met tekst. Dit maakt het boek makkelijk te lezen voor de jongere lezers. Narwal en Kwal spreken soms wel een eigen taal. Woorden als meer-aculeus en meerminhoornig komen volop voor in dit verhaal. Het verhaal en illustraties bevatten de nodige dosis humor die we gewend zijn van de vrienden Narwal en Kwal. Vrolijk Kwalfeest is alweer het vijfde deel in de serie boeken rondom de vrolijke beste vrienden.

Voor liefhebbers van kerst en een flink dosis humor vanaf zes jaar.