Wat je moet doen als je over een nijlpaard struikelt – Gedichten waar je wat aan hebt

Weet jij wat je moet doen als je een andere taal wilt leren? Of als je ouders je nooit laten winnen?

Wat doe je als je niet weet wat je moet tekenen? Als je geen lievelingsdier hebt? Als je opa zich steeds minder herinnert? Als je je eigen naam niet mooi vindt? Als je verliefd bent op een jongen, of juist op een meisje? Na het lezen van de vaak grappige en soms gevoelige gedichten in deze bundel weet je precies hoe je het aan moet pakken – of juist niet…

Poëzie, verrassend en origineel

Als je een grappige, verrassende, serieuze en originele gedichtenbundel wilt lezen, pak dan dit boek! Er staan 25 gedichten in die allemaal beginnen met de zin ‘wat je moet doen als….’ De gedichten gaan over van alles en nog wat en kunnen hilarisch en grappig zijn, maar ook heel serieus en ontroerend. Het zijn geen standaard gedichten met standaard rijmschema’s; nee, dit is een bundel vol afwisseling.

Elk gedicht is fantastisch geïllustreerd door Martijn van der Linden. De illustraties zijn net als de gedichten bijzonder, uniek, grappig en verrassend. Het is echt een feestje om dit boek te lezen en de tekeningen bekijken. En bovendien zijn het dus gedichten waar je wat aan hebt, want je zal maar niet weten wat je moet doen als je superblij bent, of wat je lievelingsdier is, of wat je moet doen als je niet kunt slapen…. Na het lezen van dit boek heb je dè antwoorden.

Edward van de Vendel won met deze prachtige gedichtenbundel de Gouden Poëziemedaille 2020 voor de beste kinderpoëziebundel van Nederland en Vlaanderen. Van één van de gedichten uit deze bundel is een lied gemaakt Wat je moet doen als je moeder huilt. Je kunt het lied hier luisteren https://youtu.be/RIX9bmfgkHg

Dit boek moet in je boekenkast staan!