Wereldkinderen

‘50 Jonge mensen die het verschil maakten’

“Als kinderen de kans krijgen, kunnen ze altijd bijdragen aan een betere wereld.”- Thandiwe Chama

Van Mozart tot Greta Thunberg: de 50 dappere kinderen in dit boek hebben de wereld voorgoed veranderd. Laat je inspireren – ook jij kunt het verschil maken!

Inspirerend, hoopvol en uitdagend

Dit boek is een ode aan het kind, het kind dat de wereld een stukje mooier heeft gemaakt. Het kind dat mensen heeft laten inzien dat verandering mogelijk is, het kind dat heeft gestreden voor deze verandering. Een aantal kinderen heeft helaas hun leven moeten bekopen in deze strijd en er zijn een aantal kinderen die tot op de dag van vandaag door strijden. Een inspiratie voor een ieder op deze wereld.

Het boek kent vijf categorieën waarbij in ieder categorie plaats is gemaakt voor het verhaal van tien kinderen. Ieder kind heeft een eigen dubbele bladzijde. Op deze bladzijde wordt de tekst afgewisseld met quotes, illustraties en waar mogelijk echte foto’s. Hierdoor krijg je een goed beeld van wat het kind heeft betekend voor onze wereld.

In het hoofdstuk knappe koplopers staan de verhalen van ontdekkers die hun denkkracht gebruikt hebben om de wereld te verbeteren. In het tweede hoofdstuk, creatieve geesten, lezen we de verhalen van kinderen die buiten de lijntjes durfden te denken en met hun innovatieve blik de wereld een beetje mooier hebben gemaakt. Het derde hoofdstuk, hoopvolle helden, is gevuld met de verhalen van kinderen die voor een moeilijke uitdaging kwamen te staan, maar weigerden op te geven. De kinderen die bleven hopen en nooit het geloof in zichzelf verloren. Hoofdstuk vier bestaat uit sterke overwinnaars, kinderen die geboren leiders zijn. De koplopers die de terechte winnaars zijn. En tot slot hebben we nog de dappere strijders, de kinderen die koppig genoeg waren om te strijden tegen dingen die ze slecht vonden. Dit alles ongeacht de gevolgen die dit met zich mee brachten. Samen vormt dit een boek vol helden, een boek vol inspiratie.

Natuurlijk kent onze wereld nog veel meer helden, wie weet ben jij de held van de toekomst. Door wie laat jij je inspireren? Een indrukwekkend, informatief boek voor lezers vanaf tien jaar.