Wereldspionnen – De verboden stad

Wereldspionnen - De verboden stad

‘Levensgevaarlijk, dus tijd voor de wereldspionnen om weer in actie te komen!’

De criminele groep Umbra probeert aan nucleair materiaal te komen door Noord-Koreaanse kernfysicus aan hun kant te krijgen. Hun moeilijkste undercovermissie tot nu toe brengt ze van een gedurfde inbraak in Londen en schaakkampioenschappen in Moskou tot een gevaarlijke reddingsactie in Peking. Kunnen ze voorkomen dat de kernfysicus in handen van de terroristen valt, of heeft Umbra ze schaakmat?

Avontuurlijk, spionage en realistisch

De verboden stad is het derde deel in de razend spannende serie Wereldspionnen. In deel 1 en 2 hebben we al kennis mogen maken met het team. Het team bestaat uit een vijftal kinderen die onder leiding van een man met de codenaam ‘Moeder’ allerlei missies volbrengen. In dit deel proberen de wereldspionnen te voorkomen dat er nucleair materiaal in handen van de criminele groep Umbra valt. Lukt het hen om de Noord-Koreaanse kernfysicus aan hun kant te krijgen? Of is Umbra hen deze keer te slim af?

Tijdens de missie is het team opgesplitst in kleine groepjes. Iedereen heeft zijn of haar eigen taak binnen het team. Per hoofdstuk wisselt het perspectief. Als lezer moet je alert blijven om de verschillende verhaallijnen te kunnen volgen. Je leert de verschillende personages gedurende het verhaal steeds beter kennen. Ze zijn realistisch, ook al doen ze hele bijzondere dingen die je soms alleen in films ziet.

Om de teamleden nog beter te leren kennen, vind je achterin het boek een ‘Top secret’ gedeelte. In dit laatste gedeelte van het boek kun je lezen wie de teamleden echt zijn, waar ze van houden, wat ze missen en waar ze trots op zijn. Daarnaast vind je ook een zwart-wit illustratie van het desbetreffende teamlid. Dit zijn de enige illustraties uit het boek.

Ondanks dat dit een derde deel in een serie is, kun je het boek prima lezen zonder de eerste twee delen gelezen te hebben. Er lopen tijdens het verhaal verschillende verhaallijnen door elkaar. Sommige verhaallijnen zijn in eerdere boeken ook al aangestipt. Maar het boek is zo geschreven dat je niets mist. Het verhaal is prima te begrijpen.

Wil je toch graag bij deel 1 beginnen? Of wil je weten wat wij van de eerdere delen vonden? Wij schreven eerder al over Ga mee op geheime missie (deel 1) en Geen brug te ver (deel 2) een boekentip op onze website.

Dit spannende avontuur is geschikt voor detectives vanaf 10 jaar.