Wereldspionnen – Ga mee op geheime missie!

Wereldspionnen - Ga mee op geheime missie!

Opzij, James Bond! Hier zijn de Wereldspionnen.

Vijf kinderen met elk een uniek talent worden opgeleid tot spion. Sara is een van hen. Samen met Parijs, Rio, Kat en Sydney moet ze de wereld redden van schurken. Hun eerste geheime missie is Parijs! Ga jij mee op geheime missie?

Avontuur, vriendschap, humor

Het leven van Sara komt in een stroomversnelling als ze door een wildvreemde man – met de codenaam Moeder – wordt gered uit het gerechtsgebouw en wordt meegenomen naar Schotland. Daar zal ze met vier andere kinderen een geheim team vormen dat voor de Britse geheime dienst zal werken. De kinderen hebben allemaal hun eigen speciale talent. Sara – nu Brooklyn genaamd – kan heel goed computers hacken. Samen met Parijs, Rio, Kat en Sydney leert ze alles over inbreken, stilletjes sluipen en explosieven. Voor hun opdracht moeten ze naar Parijs om een belangrijk man te beschermen. Maar dat loopt helemaal anders…..

Wat een spannend verhaal is dit! De actie spat van de bladzijden af en de gebeurtenissen volgen elkaar in sneltreinvaart op. Het verhaal bevat – behalve vijf pasfoto’s van het team in het geheime dossier achterin – geen illustraties maar leest vlot en je blijft geboeid door de snelle opeenvolging van de gebeurtenissen en ook door de humor. Het verhaal snijdt ook een actueel en serieus thema aan, namelijk een grote bijeenkomst van jongeren die zich buigen over een klimaatprobleem.

Dit is het eerste deel in de spannende Wereldspionnen-serie. Ik ben nu al benieuwd naar deel twee. Jongens en meiden vanaf een jaar of tien die liefhebber zijn van de Costa Banana-serie, De Vijf en Superhelden.nl, zullen ook smullen van Wereldspionnen.