Ava en het gesponnen poezenweb

‘Een spinnende poes met een zachte vacht om eindeloos te aaien, dat is waar Ava van droomt…’

Ava is helemaal gek op katten. Het allerliefst zou ze er zelf een willen hebben, maar haar moeder is allergisch. Daarom kijkt Ava alle kattenfilmpjes die er op internet te vinden zijn. Op een ochtend onderweg naar school kruist een bijzondere rode kater haar pad. Ava voelt direct een band met hem, hij lijkt haar zelfs te begrijpen! Ze noemt hem Scratch. Als hij naar het asiel wordt gebracht, is Ava daar niet meer weg te slaan. Maar Ava ontdekt dat de katten groot gevaar lopen in het asiel. En dat ze nog veel slimmer zijn dan ze al dacht. Scratch laat Ava zien dat katten zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen populariteit op internet. Zal Ava er samen met Scratch en het Gesponnen Poezenweb in slagen om de asielkatten te redden?

Origineel, fantasierijk en ontroerend

Jaarlijks belanden er in Nederland zo’n 35.000 katten in het asiel. Voor 83 procent van deze katten moet een nieuw huis worden gezocht omdat ze geen chip hebben en ze niet worden opgehaald door een baasje. Ava en het gesponnen poezenweb is een verhaal waarbij zo’n asiel centraal staat. Wanneer Ava een gewonde kat ziet op straat wanneer ze onderweg naar school is twijfelt ze geen moment, ze moet iets doen. Ava heeft een groot hart voor dieren, in het speciaal voor katten. Als Ava erachter komt dat de asielkatten in gevaar zijn, wil ze dan ook direct aan de slag om ze te helpen, zelfs al moet ze daarbij samenwerken met de pestkop van de klas.

Dit ontroerende verhaal kent twee perspectieven. Je leest het verhaal door de ogen van Ava, een lief en behulpzaam kind dat het avontuur wat op haar pad komt met beide handen aangrijpt. Daarnaast lezen we delen van het verhaal door de ogen van Scratch, één van de asielkatten in dit verhaal. Deze splitsing van perspectieven geeft je als lezer inzicht in de strekking van het verhaal waarbij de hoofdpersoon, Ava, dit nog niet weet. Dit zorgt voor een extra laag in het verhaal waardoor de spanning zich opbouwt.

Tevens is dit boek reuze leerzaam. Je leert hoe je een kat moet verzorgen en wat het gedrag van een kat betekent. Tevens leer je veel over de gang van zaken in het asiel. Ava en het gesponnen poezenweb is een heerlijk boek voor echte kattenliefhebbers vanaf acht jaar.

Mijn aller liefste paard en ik, doeboek voor paardenfans

‘Teken, test, knutsel en quiz erop los met dit ultieme pony- en paardenboek

Met paarden kun je je altijd vermaken. Het liefst uuuren-lang op stal natuurlijk, maar nu ook thuis met dit doeboek. Een boek boordevol kleurplaten, recepten, creatieve DIY’s en allerlei leuke spelletjes voor jou en jouw paard!

Creatief, actief en uitgebreid

Paardenliefhebbers kunnen zich uren, dagen of de hele zomer lang vermaken met de activiteiten in dit heerlijke doeboek. Het is een vrolijke samenstelling van de mooiste kleurplaten, de leukste recepten (koekjes in de vorm van een hoefijzer), de lastigste dilemma’s (nooit meer douchen of nooit meer paardrijden?), quizjes en eindeloze invullijstjes. De mooie posters hangt elke paardenfan natuurlijk boven zijn of haar bed!

Met dit prachtig geïllustreerde doeboek kom jij de vakantie wel door! Het boek biedt een gevarieerd aanbod aan activiteiten en zorgt voor vele uren speel- en ontdek plezier. De balans tussen tekst en illustraties is perfect afgewogen waardoor je tevens bij het uitvoeren van de vele activiteiten toch blijft lezen, een win-winsituatie. Door het grote aanbod van verschillende activiteiten is er binnen elk weertype wel iets wat je kunt ondernemen. Het handige formaat zorgt er voor dat jij dit doeboek makkelijk ergens mee naartoe kunt nemen. Neem hem mee als je naar je paard gaat en voer de activiteiten samen uit, of wat dacht je van je beste vrienden? Samen lezen en doen maakt je vakantie nog leuker!

Een prachtig doeboek voor de echte paardenfans!